سوزش بعد از پروتز سینه

سوزش بعد از پروتز سینه همراه با درد و تورم، از عوارض ناپایدار و طبیعی بعد از پروتز سینه است که هیچ جای نگرانی ندارد و شما نیاز به گذراندن دوره نقاهت دارید اما برای اینکه بهتر متوجه شوید دردی که تجربه می‌کنید طبیعی یا غیر طبیعی است باید با پزشک خود مشورت کنید.

سوزش بعد از پروتز سینه چه علتی دارد؟

جراحی پروتز سینه از محبوب ترین و شایع ترین جراحی های زیبایی بین بانوان است. تقریبا تمام مشکلاتی که بعد از عمل به وجود می‌آیند خودشان را به صورت سوزش سینه نشان می‌دهند. در ادامه برخی از دلایل سوزش سینه بعد از پروتز را بیان می‌کنیم، در صورتی که یکی از این علائم را تجربه کردید حتما به بهترین جراح پروتز سینه در تهران مراجعه کنید :

• یکی از علل اصلی سوزش بعد از جراحی پروتز سینه، بروز عفونت در ناحیه سینه است. این موضوع یکی از خطرناک ترین عارضه های بعد از جراحی است که باید به شدت جدی گرفته شود. معمولا بعد از 2 تا 3 هفته بعد از عمل مشخص می‌شود که سینه شما عفونت کرده است یا خیر.
  • محل برش ممکن است بعد از عمل دردناک باشد، اگر درد در پروتز سینه به طور غیر عادی شدید شد و بیشتر از چند هفته طول کشید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
  • قرارگیری نادرست پروتز، فشار زیادی به بافت سینه وارد کرده و باعث درد و سوزش می‌شود.
  • احساس سوزش و یا درد گاهی می‌تواند به علت پاره شدن پروتز سینه باشد که در این مورد حتما سریع به پزشک خود مراجعه کنید.
  • غدد لنفاوی زیر بغل شما، ممکن است به دلایل مختلفی متورم یا دردناک شود حتی ممکن است داشتن عفونت  در محل برش یا در بافت سینه سبب بروز این مسئله شود.
  • به دلیل لخته شدن خون در محل جراحی هماتوم رخ می‌دهد، اگر هماتوم در سینه شما بزرگ همراه با احساس سوزش شدید باشد حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
  • در بدن انسان یک مایعی به نام سرم وجود دارد که می‌تواند در نزدیکی محل برش جمع شود. اگر اندازه جمع شده بیش از حد باشد به آن سروما می‌گویند و در صورت لمس آن احساس سوزش و یا درد می‌کنید.
  • بعضی از افراد بعد از عمل، انقباض کپسولی را تجربه می‌کنند که در آن بافت سینه در اطراف پروتز سفت می‌شود. این اتفاق ممکن است در هر نقطه بعد از جراحی برای شما رخ بدهد به محض بروز این مسئله به پزشک خود اطلاع دهید تا اقدامات لازم برای کاهش درد را انجام دهد .
  • یکی دیگر از دلایل ایجاد سوزش در سینه پارگی و باز شدن بخیه ها است که به دلیل برخورد ضربه قوی به سینه یا حرکت نابجایی از بیمار رخ می‌دهد.
علل سوزش سینه بعد از پروتز

علت سوزش سینه بعد از گذشت چند سال از عمل پروتز

در بعضی موارد کسانی که سالیان گذشته عمل پروتز سینه را انجام داده اند، ممکن است سوزش های ناخوشایندی را در سینه ها به دلیل پاره شدن و یا قدیمی شدن ایمپلنت های سینه احساس کنند. در هر صورت فرد بعد از احساس سوزش و درد حتما باید به پزشکی که جراحی را انجام داده است، مراجعه کند.

آیا  می توان از عوارض جراحی پروتز سینه جلوگیری کرد؟

به دلیل این که جراحی پروتز سینه از جراحی های حساس به شمار می‌رود حتما باید توسط پزشکی ماهر و با تجربه انجام دهید تا به نتیجه ی مورد نظر خود از جراحی برسید. علاوه بر انتخاب پزشک خوب، رعایت مراقبت های بعد از عمل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است . این نکته را هم فراموش نکنید که در دوره نقاهت خود حتما از رژیم غذایی خاصی پیروی کنید.

پیشگیری از سوزش سینه بعد از پروتز

مهمترین کاری که باید برای جلوگیری از بروز سوزش بعد از جراحی انجام دهید، این است که دستورات پزشک خود را رعایت کنید. بعد از عمل جراحی به مدت 4 الی 5 هفته برای بازسازی آسیب های بدنتان از رژیم های غذایی پروتئینی استفاده کنید تا عوارض کمتری را تجربه کنید.